Koga Worldtraveller Signature, de eerste elektrische Worldtraveller!
De Worldtraveller van Koga is een icoon binnen de vakantiefietsen, En nu ook ook in een elektrische uitvoering te krijgen. Net als de anderen modellen binnen de Signature lijn van Koga kun de je deze fiets helemaal zelf naar eigen wensen wens samenstellen. Stel nu zelf de Worldtraveller van je dromen samen. Je hebt de keuze uit oneindig veel kleuren en je bepaalt zelf de afmontage, als bijvoorbeeld de remmen (schijfremmen of velgremmen), de aandrijving (ketting of naafaandijving). Fietsen van Stenis is exclusief Signature dealer van Koga. Kom langs voor een deskundig advies.
Bekijk hier ook ander Koga Signature fietsen.
+ Robuust en lichtgewicht super smooth-welded aluminium frame. De kabels zijn geïntegreerd, zodat ze optimaal beschermd zijn tegen weersinvloeden en schade.
+ KOGA aluminium vaste voorvork met geïntegreerde stuuruitslagbegrenzer en bevestigingspunten voor een lowrider en een extra bidon.
+ De Bosch Performance Line CX motor heeft een hoog koppel, waardoor je voldoende kracht hebt voor een lange beklimming. De motor is geplaatst in het midden van de fiets voor een ideale gewichtsverdeling.
+ Eenvoudig afneembare Bosch Li-Ion 500 Wh accu op de onderbuis voor een ideale gewichtsverdeling. Optie voor een Dualbattery Bosch accu op de achterdrager om de actieradius te verdubbelen.
+ Keuze uit het nieuwe elektronische Rohloff E14 schakelsysteem of een Shimano Deore XT derailleurversnelling.
+ Uitgerust met het standaard Intuvia display of kies voor het uitgebreide Bosch Nyon display met gps en smartphone functies.
+ De schijfremmen zorgen voor stabiele remprestaties onder alle weersomstandigheden. Maak je keuze uit een Shimano Deore XT of een Magura MT5 Schijfrem.
+ De WorldTraveller-S is verkrijgbaar vanaf €4.300,-
Koga Worldtraveller S zet nieuwe maatstaven!
De WorldTraveller-S zet nieuwe maatstaven op het gebied van reisfietsen. Een naar eigen wens samen te stellen fiets waarmee je probleemloos de hele wereld over kunt.

+ Aluminium 6061 frame met triple butted buizen en interne kabelgeleiding. De deelbare achtervork maakt de fiets tevens geschikt voor de populaire riemaandrijving.
+ Met de gerenommeerde en onderhoudsarme Rohloff versnellingsnaaf heb je 14 mooi gespreide en goed bruikbare versnellingen met een bereik van maar liefst 526%.
+ Het WorldTraveller-S frame wordt geleverd in twee varianten: een versie uitsluitend geschikt voor velgremmen én een frameset uitsluitend voor schijfremmen. Het resultaat is een frame- en voorvorkcombinatie zonder overbodige nokken en/of basements.
+ De verborgen stuuruitslag-begrenzer voorkomt dat de fiets omvalt tijdens het parkeren met volle bepakking en beschermt tevens frame, kabels en koplamp.
+ Excentrische trapas voor het eenvoudig op spanning brengen van de riem of ketting.
+ Afhankelijk van benodigdheden, voorkeuren of budget, kan er voor de afmontage worden geput uit een uitgebreid onderdelenaanbod.
+ De fiets is te configureren met zowel een mixed- als herenframe in verschillende framehoogtes.
+ Verkrijgbaar in 5 metallic kleuren, in zowel mat als glans.
+ De WorldTraveller-S is verkrijgbaar vanaf €3350,-
Koga Grandtourer S
In de GrandTourer-S vind je jouw ideale toerfiets, bij uitstek geschikt voor in en om de stad, dagtochten en kortere reizen. Stel de fiets samen met alle onderdelen die je wenst.
> Lichtgewicht en sportief aluminium frame. De kabels zijn geïntegreerd, zodat ze optimaal beschermd zijn tegen weersinvloeden en schade. Bovendien draagt het bij aan het strakke uiterlijk.
> Keuze uit een vaste aluminium of carbon voorvork of de luxe KOGA Feathershock geveerde voorvork.
> De GrandTourer-S is met zijn sportieve karakter uitsluitend geschikt voor een derailleurversnelling. In de configurator heb je keuze uit verschillende varianten.
> Het GrandTourer-S frame wordt geleverd in twee varianten: een versie uitsluitend geschikt voor velgremmen én een frameset uitsluitend voor schijfremmen. Het resultaat is een frame- en voorvorkcombinatie zonder overbodige nokken en/of basements.
> Afhankelijk van benodigdheden, voorkeuren of budget, kan er voor de afmontage worden geput uit een uitgebreid onderdelenaanbod.
> De fiets is te configureren met zowel een lage-instap- als een herenframe in verschillende framehoogtes.
> Verkrijgbaar in 5 metallic kleuren, in zowel mat als glans.
> De GrandTourer-S is verkrijgbaar vanaf €1650,-
Welk type versnelling kiezen?
Bij de keuze van het versnellingssysteem is het belangrijk om vooraf een aantal zaken op een rij te zetten. Er zijn twee soorten versnellingen waar je uit kunt kiezen; naaf- en derailleurversnelling. Naast het gebruikersdoeleinde kan ook je technische kennis, de onderhoudsvriendelijkheid of juist het versnellingsbereik een belangrijke rol spelen om voor een bepaald type versnellingssysteem te kiezen. Hieronder vind je de voor- en nadelen van de verschillende versnellingssystemen in ons aanbod.

1. Derailleurversnelling
Wat zijn de voordelen van een derailleurversnelling?
+ Goed toegankelijk voor onderhoud en afstelling
+ Bewezen systeem dat overal te repareren is
+ Laag gewicht
Wat zijn de nadelen van een derailleurversnelling?
- Kwetsbaar door uitstekende derailleurs
- Vuil- en onderhoudsgevoelig
- Overlap in versnellingen
- Het kiezen van de juiste versnelling vergt kennis en ervaring
2. De Rohlloff versnellingsnaaf
Wat zijn de voordelen van een versnellingsnaaf?
+ Hoogwaardig en bewezen concept.
+ 14 mooi gespreide, goed bruikbare versnellingen met een groot bereik.
+ Eén draaishifter waarmee men onder kracht en bij stilstand kan schakelen.
+ Minimaal onderhoud; eens per 5.000km olie verversen.
+ Geschikt voor riemaandrijving.
Wat zijn de nadelen van een versnellingsnaaf?
- Vrij hoog gewicht achterwiel.
- Frame met verstelbare patten of excentrisch bracket nodig.
- Bij lekke band moet het wiel worden uitgebouwd
Welke aandrijving kiezen? Ketting of aandrijfriem?
De meest voorkomende fiets aandrijving is die van een ketting. Aandrijfriemen zijn wat minder bekend, maar winnen aan populariteit omdat de ervaringen uit de praktijk van naafversnellingssystemen erg positief. Aandrijreimen gaan lang mee en vragen weinig onderhoud. Koga kiest voor de fietsen uit de KOGA Signature lijn voor Gates CenterTrack riemen. Deze riem is een doorontwikkeling van de Original (CDC) riem. De CDX-riem is 4mm breder dan de oude CDC-riem en heeft hierdoor een hogere treksterkte. Bij de CDX wordt modder en sneeuw in twee richtingen langs de tanden van de tandwielen weggeperst. De opstaande middenrand voorkomt het ophopen van vuil. Doordat de riem over de opstaande rand loopt kan deze er niet aflopen en is de riem makkelijker te monteren onderweg. Omdat de CDX tandbladen symmetrisch zijn, kunnen ze gedraaid worden wat de levensduur van het systeem ten goede komt.

Aandrijving middels aandrijfriem
Wat zijn de voordelen van een aandrijfriem?
+ Lange levensduur; drie tot vier keer zo lang als een normale ketting
+ Onderhoudsarm en geen smering benodigd
+ Geen rek van de riem
+ Laag gewicht
Wat zijn de nadelen van een aandrijfriem?
- Specifiek frame met deelbare achtervork benodigd
- Alleen geschikt voor naafversnelling
- Er kan een breuk ontstaan als de riem scherp gebogen of gevouwen wordt
Aandrijving via een ketting
Wat zijn de voordelen van een ketting?
+ Eenvoudig op lengte te maken
+ Overal verkrijgbaar
Wat zijn de nadelen van een ketting?
- Onderhoudsintensief
- Onderhevig aan rek
- Slijtagegevoelig
Remmen, keuze uit schijfremmen en velgremmen
Het gebruik van schijfremmen heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen in het mountainbike segment, en zelfs in het race segment zorgen ze voor een revolutie. Kwalitatief hoogwaardige schijfremmen vormen een zeer goed alternatief voor een mechanische of hydraulische velgrem.

Hierbij de voor- en nadelen van beide typen in een overzicht:
Over schrijfremmen
De voordelen van schijfremmen
+ Enorme en goed doseerbare remkracht
+ Remblokjes eenvoudig te wisselen
+ Een slag in de velg is geen beperking
+ Geen slijtage van de velg
De nadelen van schijfremmen
- Een verbogen schijf is kostbaar
Over velgremmen
De voordelen van velgremmen
- V-brake is eenvoudig zelf te onderhouden
- Magura is zeer goed doseerbaar met weinig handkracht
- Eenvoudige remblokwissel bij Magura
De nadelen van velgremmen
- Slijtage
- V-brake is vuil- en onderhoudsgevoelig
- Met een forse slag in de velg kan niet doorgereden worden
Technische informatie
Om een zorgvuldige overweging te kunnen maken vindt je in de onderstaande sheets aanvullende informatie met betrekking tot maatvoering en versnellingsbereik.
Geometrie Signature WorldTraveller-S en GrandTourer-S.pdf
Info-Sheet-Versnellingsbereik.pdf